Hej och välkomna!

Mitt namn är Joel och jag är en sann tennisfanatiker på 19 år. Nu när jag ändå bara går och väntar på att något ska hända i mitt liv så känns det väldigt lägligt att ta tag i det och förmedla lite av mina kunskaper om den fantastiska sporten Tennis.

Även om det ser väldigt mörkt ut ur ett nationellt perspektiv med bara en svensk bland de hundra bästa så var det längesen tennisen kunde uppvisa en sådan bredd med många nya hungriga spelare som är redo att utmana de mer etablerade stjärnorna.

Tar man en närmre titt på världsrankingen så kan man snabbt konstatera att unga spelare som till exempel Andy Murray, Novak Djokovic och Juan Martin Del Potro har slagit sig in i tennisens finrum med dunder och brak. Detta har gett eko i tennisvärlden och man kan minst sagt säga att det är flera unga talanger från olika delar av världen som knackar på dörren och är redo att utmana i de mest prestigefyllda turneringarna. Allt detta bäddar för bra matcher, stor dramatik och nyfött intresse i nationer som inte förknippats speciellt mycket med tennis förut. För att ta några exempel så har Lettland något stort på gång i form av Ernests Gulbis och andra nationer som Japan, Kroatien, Taiwan och Portugal har också levererat fram unga spelare som slagit sig in på topp 100rankingen.

Med detta i åtanke så hoppas jag att det kommer att bli en intressant blogg där ni får möjlighet att följa hur det går i alla olika ATP-turneringar varje vecka. Det är också tänkt att jag ska skriva en del spelarporträtt och intressanta artiklar om historiska matcher samt legendariska spelare för att ge några exempel. Varje vecka kommer att inledas med en granskning inför varje turnering och avslutas med någon form av utvärdering samt lista där jag hyllar och sänker dem som stått för anmärkningsvärda prestationer.


Hoppas att det kommer bli intressant och spännande läsning för er besökare!


Mvh Joel


Kommentarer
Postat av: Anonym

flosk

2009-04-25 @ 21:11:56
Postat av: sigge

bra jobbat asså

2009-04-26 @ 01:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0