Los Angeles final 23.00 Eurosport

Det var ett tag sedan de sände tennis på TV nu så för er som är sugna kan jag tipsa om att Eurosport sänder ATP-finalen från LA klockan 23.00. Desvärre gick ingen av de spelarna jag hoppats på till final och vi får istället se en match mellan australiensaren Carsten Ball och hemmahoppet Sam Querrey. Hur Ball har lyckats ta sig till final är för mig en gåta. Han är en väldigt medioker vänsterhänt spelare som åkt ut i första omgången i de två senaste challengers han har spelat(turneringarna snäppet under ATP-nivå). Kan inte på något sätt se hur Samurai Sam skall förlora kvällens match. Amerikanen har imponerat stort de senaste veckorna och kom till Los Angeles med två raka finalförluster i bagaget och vann igår sin semifinal mot toppseedade Tommy Haas.

Nåvär, trots att Carsten Ball och Sam Querrey inte är några superkända namn direkt så rekommenderar jag ändå att ni som har tid tar er en titt på finalen. Det är två spelare som trivs väldigt bra på det snabba hardcourtunderlaget och det kommer säkerligen smälla en hel del.

En projektil från Samurai Sam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0