Svåra matcher för svenskorna

Riktig svenskdag idag
Det är dags för dag två i Collector Swedish Open Women, och idag kommer det att krylla av svenskor.19-åriga Sandra Roma kommer inleda svenskdagen genom att ta emot andraseedade slovakiskan Dominika Cibulkova. Cibulkova är för tillfället rankad som nummer 12 i världsrankingen, så det kommer bli riktigt svårt för Roma att ta hem den matchen. Supertalangen Ellen Allgurin kommer även hon inleda sin turnering. Ksenia Palkina från Kazakstan står för motståndet på bana 1, och även där kommer det bli tufft för svenskan.

Sverige mot Danmark på centercourten
Vårt största svenska hopp inför den här turneringen var naturligtvis Sverigeettan Sofia Arvidsson. Men efter det att hon lottats mot toppseedade danskan Caroline Wozniacki försvann nästan hoppet helt. Den här matchen är dagens höjdare och det förväntas bli en riktig folkfest. Sverige mot Danmark igen efter ungefär en månads uppehåll. Jag menar VM-kvalet i fotboll, och med stödet i ryggen hoppas jag att Arvidsson kan kvittera till 1-1. Sist men inte minst kommer Michaela Johansson som tog sig vidare från kvalet ta sig an 98:e rankade slovenskan Masa Zec Peskiric. Det är enligt mig Michaela som har störst chanser att ta sig vidare av svenskorna i och med den här tuffa lottningen. Men det är bara att hoppas och hålla tummarna för att det blir fyra svenska segrar idag, även om jag tror att det blir tomt, eller möjligtvis en svenska kvar i andra omgången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0