Underbara matcher på CC

Cirstea och Dulko inleder dagens tennisfest på CC
Det blir fullt av heta matcher på centercourten idag. Femteseedade rumänskan Sorana Cirstea inleder dagens program på centercourten mot argentinskan Gisela Dulko. Cirstea, som slog ut hemmahoppet Johanna Larsson i första omgången, är klart bättre rankad än Dulko, men jag förväntar mig en spännande match. Dulko har spelat riktigt bra på sistone och trots den sämre rankingen ser jag henne som en liten favorit inför mötet.

Ska supertalangen chocka oss igen?
Superlöftet Ellen Allgurin chockade alla när hon mot förväntningarna slog ut kvalspelaren Ksenia Palkina i två raka set. Men i dagens andra match på centercourten ställs vår enda svenska som är kvar i tävlingen mot sjundeseedade Carla Suarez Navarro. Spanjorskan som bara släppte fem game mot slovenskan Lenka Wienerova i första omgången ses naturligtvis som storfavorit, men jag har lärt mig att aldrig räkna ut någon.

Wozniacki förväntas tåga vidare
Danskan Caroline Wozniacki visade igår varför hon är toppseedad i turneringen och rankad nia i världen när hon enkelt slog ut Sverigeettan Sofia Arvidsson i två snabba set. Idag möter hon tjeckiskan Petra Kvitova som inte heller hon kommer ställa till med några problem för superdanskan.

Övriga matcher som bör kollas in:
Dominika Cibulkova(2) - Nuria Llagostera Vives
De slog ut varsin svenska i första omgången, och blev bättre och bättre med tiden. Cibulkova är storfavorit och även om jag tror att hon kommer vinna ganska komfortabelt, är det definitivt en match att kolla in.

Anastasia Pavlyuchenkova(6) - Maria Kirilenko
Folk stirrar sig blinda på rankingen men här känner jag mig tvungen att lyfta ett varningens finger för ryskan Maria Kirilenko. Hon imponerade stort på mig i första omgången, och landsmaninnan Pavlyuchenkova gjorde det motsatta. En helrysk fajt som jag rekommenderar er att kika in lite extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0