Wawrinka eliminerad av kvalspelare

Många Gstaadbor hade säkerligen hoppats att hemmafavoriten Stanislas Wawrinka skulle ta sig lite längre än till andra omgången. Den förstaseedade schweizaren fick sig en åktur i dagens match mot den brasilianske kvalaren Thomas Bellucci, som servade otroligt bra och till slut kunde vinna matchen med 6-4, 6-4. Brasilianaren är en riktig medgångsspelare som måste ha ridit på en fantastisk våg i dagens match. Bellucci vann 77 % av poängen i egen serve och var aldrig riktigt hotad i sina servegame samtidigt som han lyckades bryta Wawrinkas serve en gång i varje set.

I början av förra säsongen såg jag Bellucci spela en del gånger och blev riktigt förtjust, jag trodde lätt att han skulle bli en stabil topp50spelare ganska omgående men det har visat sig att han blandar och ger alldeles för mycket.
Bellucci besitter ett riktigt fint spel med riktigt bra tryck i slagen så om han bara får ordning på sitt temperament och sitt tålamod kommer han säkert hålla till på stabilare marken på rankingen i framtiden.

Brasiliansk dynamit

När jag ändå skriver tänkte jag tipsa om en skön sida där man kan beställa hem nostalgiska matcher från Wimbledon. Ta er gärna en titt på http://www.megastore.se/template/next%2CIndex.vm?catid=FILMDVDSP&t=W&show=listing&page=8#list och se om där finns något som intresserar er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0