Brunström åter i semifinal

Paret Johan Brunström/Julien Rojer har verkligen lyckats bra under sin visit på ATP-touren. Nu har de återigen tagit sig till semifinal efter att ha besegrat Kas/Petzschner i en riktig holmgång. 12-10 slutade det avgörande supertiebreaket till stor svensk glädje.
Jag tycker verkligen det är roligt när en sådan kille som Brunström når framgång. Det är något han verkligen har förtjänat efter mycket hårt slit. Det känns som att svensken stora hunger och vilja spelar in en iktig roll i de viktiga matcherna då det kanske till och med är så att han vill vinna mer än motståndare. Attityden och kämpaglöden har i allafall gett resultat och det måste verkligen kännas skönt för svensken.

I övrigt tycker jag att veckans grästurneringar är ganska ointressanta. Om sista veckan innan Paris kändes seg så känns nästan denna veckan ännu segare, men nästa vecka smäller det med dunder och brak i Wimbledon. Tacka gud för det!
Det enda från tävlingsveckan som känns värt att rapportera är att den skadedrabbade cyprioten Baghdatis återigen tvingades kasta in handduken i gårdagens match mot Raemon Sluiter bara efter sju game. Vad det berodde på är ännu okänt men det är ingen hemligheten att Baghdatis har varit väldigt skadedrabbad. Förra året tvingades han tacka nej till OS på grund av en vristskada.

Kommentarer
Postat av: Undrande

Befinner for narvarande mig i Grekland och kom iformiddags in pa amnet Grekisk tennis. Finns det nagon san? Jag och min pappa kom iallafall inte pa nagon toppspelare fran just detta land. Skulle vara kul om du gav lite info i ett litet kort inlagg senare i veckan.

2009-06-18 @ 20:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0