Hela lottningen släppt

Lottningsträdet är nu helt klart på Wimbledons hemsida, för er som är intresserade så har ni länken här; http://www.wimbledon.org/en_GB/scores/draws/ms/index.html.
Ska jag vara helt ärlig så tyckar jag att Söderling har fått en skitlottning rent ut sagt. Han får möta "big servers" hela vägen fram till en eventuell fjärde match mot den bäste av dem alla, Roger Federer. Ska bli riktigt intressant att se vad han har för vapen mot Mullers serve i en första omgång till exempel. Jag kan tänka mig att Söderling kommer tvingas spela en hel del tiebreak i turneringen och då gäller det att fokus ligger på 100% varje poäng.
I andra omgången får Söderling förmodligen möta tyske Andreas Beck, även han har riktigt vass serve och tung forehand. Beck är en spelare som utvecklats riktigt positivt detta året och som verkligen är på gång. Det gäller för Söderling att vara förberedd mentalt för det kommer verkligen inte att bli några lätta matcher i början av turneringen.
Har skummat igenom lottningen lite och måste säga att det är riktigt många intressanta matcher redan i första omgången. För att ta ett exempel som även kan bli viktigt för svenskt vidkommande är matchen mellan Marcos Baghdatis och Feliciano Lopez. Vinnaren av den matchen kan mycket väl bli Söderlings motståndare i tredje omgången. Både Lopez och Baghdatis har gått långt i Wimbledon förut, Lopez har två kvartsfinaler på kontot och Baghdatis har en semifinal.
Jag är taggad till tänderna nu inför årets tennisfest! Får väl även passa på att säga trevlig midsommar till allt gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0