Söderling till drömsemifinal

Franska Öppna
Kvartsfinaler
Robin Söderling - Nikolay Davydenko 3-0 (6-1,6-3,6-1)
Fernando Gonzalez - Andy Murray 3-1 (6-3,3-6,6-0,6-4)

För den stora massan kanske inte Söderling-Gonzalez klingar speciellt mycket inför en Grand Slam semifinal. Men för mig är det rena drömmen, Gonzalez har varit en personlig favorit sen länge och Söderling fortsätter att frälsa oss svenska fans. Helt fantastiskt!

Söderling lekte med Davydenko
Ingen kunde väl förvänta sig att Söderling skulle göra processen kort mot skicklige ryssen Davydenko. Nog för att jag skrev att jag höll Söderling som liten favorit men jag kunde aldrig ana att han bara skulle bjuda ryssen på fem game. Söderling höll precis lika bra spelstandard(om inte lite bättre) idag som han gjorde i sina två senaste matcher i turneringen. Davydenko hade inga svar på Söderlings tunga spel och han verkade ganska häpen och konfunderad över vad som hände på banan.
Matchen var spännande fram till att Söderling räddat två breakbollar i första gamet via fina servar, sen var det svenskt för hela delen på banan. Söderling verkade inte på något sätt mätt efter segern mot Nadal. Fortsätter han spela så här har han absolut chansen att gå hela vägen, även om jag håller Gonzalez som stor favorit in för semifinalen på fredag.

Murray hade inte mycket att säga till om
Tyvärr missade jag matchen mellan krutpaketet Fernando Gonzalez och Andy Murray. Men enligt siffrorna så verkar Gonzalez fått Murray precis dit han ville. Gonzalez fick diktera med sin forehand och Murray fick springa förgäves. Dock har jag inte sett matchen så det är bara vad jag tror om matchbilden, fyll gärna i med kommentarer i kommentarfältet om ni har någon matnyttig fakta om matchen.
Riktigt kul att Gonzalez underhållande spel har burit frukt i denna turneringen och tagit honom ända till semifinal. Som svensk är man kanske tvungen att hålla på Söderling men jag hommer knappast att börja gråta om Gonzalez vinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0