Tuff lottning för Söderling

Lottningen till Wimbledon avslutades nyligen och jag har försökt följa allt som rapporterats från turneringens hemsida. Det jag lyckades snappa upp gällande Robin Söderling var att han kommer ställas mot gräskungen Federer i en eventuell fjärde omgång. Jag får återkomma med mer info om Söderling när det finns tillgängligt.
Hur som helst så känns det kasst att han ska behöva möta Federer i en fjärde omgång om nu båda skulle ta sig dit. Jag tror att svensken har kapaciteten att slå flera spelare som är rankade före honom, men dock inte Federer. Men med tanke på vad Söderling ställde till med i fjärde omgången i Franska Öppna så är det väl i och för sig inte omöjligt.
I övrigt fick Nadal en mycket tuffare lottning än Federer då han får ta sig an Clement i första och Hewitt i en möjlig andra omgång. Dessutom lottades Andy Murray på spanjorens sida vilket gör att de kan mötas i en semifinal. En riktig nitlott för Nadal att lottas på samma sida som Murray då skotten känna mycket hetare än Djokovic för tillfället.
Federer i sin tur stöter på Yen Hsun Lu i första omgången. Av den tillgängliga informationen går också att läsa att Andy Murray ska möta amerikanen Kendrick i första omgången. Kendrick är inte alls oäven på underlaget och klingar det perfekt för honom så kanske han kan hota Murray i något set.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0