Första intrycken

Kan ju passa på att skriva ett par ord nu i pausunderhållningen(Giro D'Italia). Först och främst så tycker jag att Giro D'Italia borde förpassas till eurosport2 eller någon annan skitkanal, den kan helt enkelt inte konkurrera med Franska Öppna. Nu är det min åsikt och det finns säkert dem som inte är beredda att hålla med men jag tror nog att majoriteten tycker som mig.
Bäst hittills i turneringen har Hewitts starka vändning mot Karlovic varit. Riktigt imponerande att kunna hålla fokus uppe och acceptera läget när Karlovic dunkar in serveess efter serveess och plockar hem två raka set med 7-6,7-6. En stor eloge till Hewitt som vägrade att ge sig och lyckades plocka tredje set, även det gick till tiebreak. Sen fick Karlovic känning av någon sorts skada och kallade in trainern, jag kan inte säkert säga att detta hämmade honom speciellt mycket men klart är i alla fall att Hewitt även vann de två efterföljande seten.
Här är resultaten från dagen so far:

French Open
Första omgången
Marit Safin - Alexandre Sidorenko 3-0 (6-4,6-4,6-4)
Fernando Verdasco - Florent Serra 3-0 (6-2,6-1,6-4)
Lleyton Hewitt - Ivo Karlovic 3-2 (6-7(1),6-7(4),7-6(4),6-4,6-3)
Josselin Ouanna - Marcel Granollers 3-2 (7-5,2-6,3-6,7-6(2),6-1)
Nicolas Almagro - Agustin Calleri 3-0 (6-4,6-1,6-3)
Andrey Golubev - Denis Gremelmayer 3-0 (6-3,6-3,6-2)
Marin Cilic - Jan Hernych 3-0 (6-0,6-4,6-3)
Matheiu Montcourt - Yen-Hsun Lu (6-2) uppgiven
Dudi Sela - Jean-Rene Lisnard 3-1 (6-4,6-3,4-6,6-3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0