Grus i maskineriet

Madrid Open
Första omgången
Juan Monaco - Feliciano Lopez 2-0 (6-4,7-5)

Får be om ursäkt för den coola(?) designen som just nu pryder bloggen. I ärlighetens namn så vet jag inte riktigt vad det beror på men jag hoppas att Linus "Teknikern" Grundström kan lösa detta så fort han hinner. För övrigt så är det han som har fixat det från första början så han är värd ett stort tack.
När det ändå snackas om grus i maskineriet så kan jag nämna att hemmaspelaren Feliciano Lopez råkade ut för just detta i sin öppningsmatch mot Juan Monaco. Monaco vann i två raka set och förpassade hemmaspelaren till läktaren(eller vad han nu känner för) resten av veckan. Lopez är annars en spelare som jag tycker är riktigt underhållande att kolla på. Han bryter det klassiska spanska gnetmönstret och spelar istället en hel del servevolleyspel. Spanjoren kan både komma fram till nät via sin tunga forehand och sina djupt slicade backhandslag.
 
En av mina personliga favoriter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0