Nadal gjorde sitt jobb

Masters Series Rom
Semifinal 2
Rafael Nadal - Fernande Gonzalez 2-0 (6-3,6-3)

Spanjoren och världsettan Rafael Nadal gick in och gjorde sitt jobb mot chilenaren Fernando Gonzalez i dagens andra semifinal. 75 minuter tog det för Rafa att besegra Gonzalez, som inte stod för något större motstånd. Detta innebär att Nadal har 29 raka vunna matcher på grus sedan maj förra året, och han förväntas ta sin trettionde raka imorgon mot Djokovic. Trots att Nadal är favorit, tror jag däremot att Djokovic har en bra chans att försvara sin titel från i fjol, men då måste han vara aningen bättre än i dagens match mot Federer. Jag kommer troligtvis med fortsatta analyser kring morgondagens final innan den drar igång klockan fyra, men kan medge att jag själv ser fram emot en förhoppningsvis spännande final, som i mina ögon kan sluta hur som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0