"Noles" bröt eftermiddagsmönster

Estoril Open
Kvartsfinal
Albert Montanes - Gilles Simon 2-1 (5-7,6-4,7-6(4))

BMW Open
Kvartsfinal
Jeremy Chardy - Marin Cilic 2-1(3-6,7-5,6-4)

Serbia Open
Kvartsfinal
Novak Djokovic - Victor Troicki 2-0 (6-3,6-2)

Det var två väldigt dramatiska kvartsfinaler som avslutade dagen i Estoril och i Munchen. Tyvärr så sändes ingen av dessa matcher så kan inte säga så mycket om dem. Tycker det var oerhört kul för Chardy att få vända 1-0 underläge i set och vinna två raka, tuffa set. Jag har inte haft möjligheten att se Chardy speciellt mycket, enda gången jag sett honom var i andra omgången av Australian Open mot Novak Djokovic. Då gjorde han ett väldigt bra första set och hängde verkligen med i Djokovic tempo. Sen mattades han av en aning och Djokovic kunde enkelt avgöra matchen.

Nu verkar det onekligen som att Chardy är på väg att ta ett steg ytterliggare i sin utveckling. Kanske kan han ställa till med någon fin skräll i kommande Roland Garros på hemmaplan.

En match hann jag dock med att se ikväll och det var mötet mellan serberna Novak Djokovic och Victor Troicki. Världstrean Djokovic startade lite trögt och blev bruten blankt i första gamet, men efter det så vaknade han ordentligt och hade nog inga som helst tankar på att behöva spela någon lång och jämn match.

Han spelade stundtals ut Troicki enligt noter och lät honom springa riktigt mycket i sidled. Som jag sagt tidigare så är detta helt och hållet Djokovic turnering och det skulle förvåna mig väldigt mycket om han inte vinner.

Kan säga att jag för tillfället jobbar på ett par riktigt intressanta och aningen oväntade spelarporträtt som jag ska ll publicera när alla är klara. Hoppas detta kan vara något som stämmer överens med ert intresse.

En framtida favorit för publiken i Roland Garros..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0