Omtumlande vecka

Minst sagt en vecka där verkligen allt har hänt. Tre turneringar med riktigt många skrällar och mycket underhållande spel. I Belgrad hade dem strul med det elektriska och i Estoril var det vädret som ställde till det en aning. Men mest blåsväder var det nog kring den ständige talangen Richard Gasquet som tydligen dragit i sig en och annan lina. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till detta men självklart är det så att det svärtar ner sporten i sig. Nu förväntas dock Gasquet straffas hårt för sina misstag och det är väl inte mer än rätt. Hoppas även att han kan få en del hjälp att reda ut sina problem.
Dock ställer jag mig lite frågande till om verkligen kokain ska klassas som dopning. Nu är jag väl inte direkt någon expert inom ämnet men jag har svårt att tro att det ska vara speciellt prestationshöjande. Aja, klart är i alla fall att fransmannen har gjort fel och ska sota för sitt misstag. Enligt mig hade det dock räckt med dryga böter och kanske en liten avstängning.
Det är väl inte direkt läge att höja mina hypoteser kring matcherna till skyarna då jag knappt hade ett rätt under hela veckan men för att fösa det lite under mattan så måste det ju sägas att en del resultat var ytterst oväntade. Många spelare som jag inte trott så mycket på när det gäller grusspelet har verkligen imponerat och trots att Rafael Nadal är relativt överlägsen så kommer det ändå att bli en väldigt intressant Grand Slam turnering på gruset i Paris.

Veckotoppen:

1. Skrällarna
Oerhört kul att killar som Lukasz Kubot och Daniel Brands lyckats skapa sig ett namn på touren denna veckan. Kubot är visserligen en erkänt duktig dubbelspelare men jag betvivlar att många kände till att han även vet hur man spelar singel innan denna veckan. Brands tror jag dock knappt att någon visste vem det var, jag själv kan erkänna att jag aldrig hört talas om namnet förut.

2. Svensk dubbelsuccé
Trots att både Lindstedt och Brunström förlorade sina finaler idag så var det ändå ett stort glädjeämne för oss svenskar att ha två spelare i final i olika turneringar. Lindstedt har under hela säsongen varit riktigt framgångsrik medan Brunström har kämpat på och haft en del bra resultat på challengertouren. Riktigt kul boys!

3. Tooges assistans
Måste passa på att tacka brorsan som hjälper mig och skriver en del texter när jag inte riktigt har tid. Att han dessutom skriver bra gör ju inte saken sämre.

Veckans sämsta:

Naturligtvis så är det beskedet om att Gasquet testats positivt för kokain som gör ont i själen en sån här dag. Man tycker ju att han borde veta bättre men samtidigt får han axla en hel del press och jag lider verkligen med fransmannen. Hoppas han kommer tillbaka till världstennisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0