Spänningen stiger i Rom

Då var det Lördag idag och som vanligt så betyder det att det är dags för semifinaler. Vi har verkligen två intressanta matcher att se fram emot där forne världsettan Roger Federer har revansch att utkräva på Novak Djokovic och där chilenaren Fernando Gonzalez ska göra allt han kan för att försöka hota den omutlige gruskungen Rafael Nadal.
Tänkte det kändes lägligt att skriva ett par ord om varje match, de kommer här i tur och ordning:

Roger Federer - Novak Djokovic
Serben Djokovic har visat upp en riktigt god form under de senaste veckorna och får stå för favoritskapet enligt min  mening. Federer är en bit ifrån sina glansdagar på banan men han blixtrar till lite då och då och känslan är att han kommer ut riktigt taggad till denna matchen.
Det skulle absolut inte förvåna mig om matchen går till tre set där Djokovic mer stabila spel förtillfället blir tungan på vågen. Men det enda jag vågar säga med säkerhet är att det kommer bli en riktigt bra och underhållande match där jag hoppas att Federer försöker sig på att gå på snabba avslut och kanske ta sig fram på serven när tillfällen ges.

Rafael Nadal - Fernando Gonzalez
Gruskungens inledning på året har varit helt makalös och inte mycket talar för att han ska få känna på en bitter förlust i denna matchen heller. Men jag ger ändå Gonzalez en liten chans till att skrälla ifall Nadal spelar lika passivt som han gjorde i inledningen av sin kvartsfinal mot Verdasco. Om så blir fallet så gäller det för Gonzalez att sätta en ruskig press med sin forehand, som förmodligen är en av de hårdaste på touren.

Ska man dock vara realistisk så känns väl det mest troliga scenariot som så att spanjoren tar hem matchen i två raka set. Hoppas ni får möjligheten att följa dagens matcher för det kommer att bjudas på mycket bra tennis.


På återseende

Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0