The King is Back

Madrid Open
Final
Roger Federer - Rafael Nadal 2-0 (6-4,6-4)

Nu har det varit lite risig aktivitet här för jag kände att det var dags att få roa sig med lite annat en helg. Nu är jag i alla fall tillbaka och det är även kungen från Schweiz, Roger Federer. Han väljer helt rätt turnering att ta sin första titel för året i. Nu var förvisso Nadal väldigt sliten efter en sanslös thriller igår vilket säkert hjälpte Federer en bit på vägen men ändå.
Spanjoren är ju känd för att ha en järnfysik och även om han nu var lite sliten så är han ändå ytterst svår att komma åt. Tyvärr såg jag inte matchen själv så jag kan inte riktigt gå igenom handlingsförloppet men viktigast av allt var att Kung Federer gav ett kraftigt formbesked inför Roland Garros.

Aspelin/Moodie fick ge sig mot världstvåorna
Eftersom jag inte skrivit speciellt mycket de senaste dagarna så har jag helt missat att rapportera något om svenske Aspelins framfart i dubbelturnering. Finalplatsen innebar att han blev tredje svensk inom två veckor att nå en final i dubbel. Aspelin och Moodies prestation är dock snäppet svettigare än Lindstedts och Brunströms då deras framgång kom i en Mastersturnering.
I dagens final tog det dock stopp i två raka set mot Nestor/Zimonjic med siffrorna 6-4,6-4.

Får vi se tidernas bästa glida på Båstads grus?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0